Naj vas, tiste najbolj srborite komentatorje, takoj pomirim: ne, ne bom zapisal, da je GS najboljši motocikel na svetu. Smo si jezdeci preveč različni, da bi bil eden lahko univerzalno idealen za vse. Kar pa ne pomeni, da ne smem pokimati ogromni množici lastnikov, da vozijo salamensko dobro motorno dvokolo, ki je po devetih letih doživelo težko pričakovano in učinkovito, eeem … Prenovo? Ne, ne. Spremembo? Ponovno rojstvo? Reinkarnacijo? Šment, a res ni primerne besede.

Da skrajšam: GS je nov, a v svojem bistvu natanko tak kot prejšnji.

BMW R 1200 GS z letnico 2013 je nov od “feltne” do “auspuha”. Čeprav bi na prvi videz lahko posumili, da gre za prenovo ali “facelift”; da so na staro in preizkušeno osnovo obesili nov dizajn. Dobro poglejte tam spodaj pod bočne plastike. Aha, dva hladilnika. Novi bokserski motor hladita tekočina in zrak! Rebra na valjih ostajajo, saj voda hladi le termalno najbolj izpostavljene dele motorja, zato ne bodite presenečeni nad majhnostjo hladilnikov (motor naj bi bil po podatkih tovarne težji za 2,7 kg). Pa še: navor se preko kardana do zadnjega kolesa prenaša na levi strani, sklopka je potopljena v olje (prej je bila suha), klasično pletenico je zamenjal sistem E-gas (po domače “ride-by-wire”), nudi se možnost tempomata, izbira petih različnih načinov delovanja motorja, aktivno delovanje elektronsko nastavljivega vzmetenja (Dynamic ESA) in LED dnevna luč. Če naštejem le najpomembnejše – a ker je tole “vozili smo” in ne salonska predstavitev, bom z opisovanjem novosti prenehal in vas rajši zapeljal po stari cesti do Črnega Kala, mimo Buzeta, Motovuna in Poreča skoraj do najbolj južne točke Istre in nazaj.

Stari in novi.

O videzu se prerekajte sami. Prijateljev komentar: “Sej je kr dost hud za Bavarca,” se mi zdi kar primeren. Očitno v BMW-ju zna motocikle risati še kdo drug kot gospod Gordon Robb, ki je oblikovalski studio BMW Motorrad zapustil po dolgih osemnajstih letih (narisal je K 1200 RS, R 1200 C, seriji K in F in prejšnjega BMW R 1200 GS). Narisali so ga modernejšega in z nekaj več pozornosti detajlom. Še vedno to ni (in niti noče biti) Ducati, a v splošnem je očem prijeten.

V samem položaju sedenja in drži širokega krmila v primerjavi s predhodnikom ni zaznati bistvenih sprememb; kot pristašu vseh vrst enduro dvokoles (od hard do potovalnih) mi tak položaj zelo ustreza. Do zelo zaznavne razlike pa sem prišel po zagonu motorja in v prvih prevoženih metrih: motor manj trese, se manj surovo odziva in lepše vleče iz nizkega območja vrtljajev. Dobra dva tisočaka (trije pa sploh) bosta dovolj, da se bo gmota v značilnem stilu na tele- in paralever nasajen motocikel urno zganila. Ko je menjalnik v šesti prestavi, se motor pri hitrosti 60 km/h vrti s približno dva tisoč vrtljaji, torej v praksi lahko v naselje in iz njega pripeljete brez pretikanja.

Agregat je v nizkih vrtljajih zelo odziven.

Dejstvo je, da nobeden izmed konkurenčnih strojev (Ducati Multistrada, Honda Crosstourer, KTM Adventure in Triumph Tiger Explorer) kljub številčnejši konjenici ni sposoben ponuditi toliko uporabnega navora, kot ga tale BMW R 1200 GS. V višjih vrtljajih je zgodba drugačna, a kar naj si vsak sam odgovori, s kakšnimi vrtljaji se na izletu najrajši vozi. Da je vtis o pogonskem sklopu še boljši, je kriva zelo dobra nastavitev elektronske povezave med desnim zapestjem in dvovaljnikom: ni zamujanja, ni nenaravnega odziva.

Drugo mnenje (Blaž Žganjar):

Blaž Žganjar

“Novega paradnega konja z Bavarske lahko mirno primerjamo kar z Applovim izdelkom I Phonom, s katerim ima nekaj podobnih lastnosti. Recimo ena od njih je, da nista popolna, sta pa hudičevo dobra. Vsakič, ko pride ven nova izdaja, postavi letvico veliko višje od ostalih, konkurenca pa jo kasneje poizkuša doseči. Imata moderen dizajn, zmogljivosti pa ravno takšne, kot jih uporabnik potrebuje. Knofi so tam, kjer morajo biti, dodatne opreme je celo goro, ljudje pa si ju tako zelo želijo, da ju v začetku prodaje v trenutku zmanjka. Pa še nekaj je. Obe “igrači” imata ogromno privržencev, a vseeno tudi kar nekaj sovražnikov, ki bi si raje zvrtali luknjo v koleno, kot pa priznali, da velesilam kot sta BMW in Apple (vsaka na svojem področju), skoraj vedno uspe! No, tudi tokrat jim je, vsaj na Bavarskem.”

Naraven, neutrujajoč položaj za krmilom in solidne terenske zmogljivosti.

Pa dajmo še kaj pograjati. Kljub občutno zmehčanemu delovanju bokserski motor ostaja za nekoga, ki prisega na uglajenost štirih (ali treh) valjev, surov in še vedno oddaja nekaj malega (ampak res malega) tresljajev, ki se čutijo na stiku čevljev z motorjem in na krmilu. Taistega ljubitelja v prejšnjem stavku omenjenih (japonskih) agregatov bodo verjetno zmotil tudi mehanski zvoki, ki jih poleg kvalitetne basovske štime proizvaja bavarski paket. Spomnim se Motosvetovega testa Adventureja iz leta 2006, ko sem iz previdnosti klical Blaža: “Zdi se mi, da čudno ropota. Olja je sicer dovolj …” A tako pač je. Pomaga dobra čelada.

E, elektronika. Še ena tematika za boj med zagovorniki in nasprotniki. Na poti okrog sveta ga (žal) nisem preizkusil, zato tudi ne vem, kako bi dinamično elektronsko nastavljivo vzmetenje popravili sredi Konga, a na šeststo testnih kilometrih po cesth in makadamih je zadeva delovala učinkovito in zanesljivo. So ceste mokre ali pa si preprosto želite umirjene vožnje? Z gumbom “mode” na desni strani krmila (lahko med vožnjo) prestavite v dežni program. Bi divjali? Izberite program “Dynamic”. Opa, konec ceste: klik, klik -> program “Enduro”, ki dovoli celo nekaj driftanja, za tiste najbolj divje enduraše pa je na voljo še “Enduro Pro”, katerega je treba vklopiti s priklopom posebnega ključka pod sedežem in ki izklopi delovanje ABS-a za zadnjem kolesu. V vsakem programu se spreminja način odzivanja na dodajanje plina, delovanje vzmetenja in protizdrsnega ter protiblokirnega sistema. Najbolj sem bil navdušen nad vedenjem motocikla na terenu, kjer se zdi, da v primerjavi s predhodnim modelom vzmetenje lepše sledi podlagi in je zato motocikel kljub povečani teži bolje, celo lahkotneje vozen. Seveda, še vedno to ni KTM 990 Adventure, a morda bo kdo presenečen …

Zmogljiv zavorni sistem.

Elektronska pamet pa ne uboga le voznikovih ukazov, ampak zna zaznavati okolico in samodejno ukrepati. Krmilnik s pomočjo dveh senzorjev spremlja gibanje prednjega in zadnjega kolesa in po potrebi prilagaja nivo dušenja vzmetenja (ang. damping). Hudiča. Za natančen preizkus vsega opisanega bi moral na različnih podlagah preizkušati dva GS-a, enega z in enega brez doplačilnega sistema Dynamic ESA, a prvi vtis pravi, da zadeva učinkuje. Stabilnost je vrhunska na različnih podlagah, pri vseh hitrostih in različnem tempu vožnje.

Navigacijska naprava višjim voznikom omejuje pogled na obratomer.

Res je, konkurenca je v razredu velikih potovalnih endurov vedno večja. A po preizkusu novega GS-a si upam trditi, da jim je v BMW-ju uspelo dobro unovčiti izkušnje na tem področju ter sestaviti dober stroj. Najboljši? Za motorista, ki je bil zadovoljen s paketom GS prejšnje generacije, z vsemi svojimi platmi, zagotovo.
Debata je odprta. Sezona 2013 tudi.

Osnovna cena: 14.700 EUR, Cena z dodatno opremo: 17.449 EUR

OCENA
Naraven, neutrujajoč položaj za krmilom
Dobra izdelava, delovanje stikal
V nizkih vrtljajih zelo odziven motor
Poraba goriva
Dobra vetrna zaščita
Enostavno nastavljiv vetrobran
Vodljivost pri niztki hitrosti
Stabilnost
Solidne terenske zmogljivosti
Dodelano vzmetenje
Zmogljiv zavorni sistem
Udobje na zadnjem sedežu
Bogat seznam dodatne opreme
Širok zadnji sedež moti pri vožnji navzdol v stoječem položaju
Navigacijska naprava višjim voznikom ovira pogled na merilnik vrtljajev
Ključavnica navigacijske naprave se je na testnem modelu zatikala
Visoka cena v paketu z dodatno opremo
Prejšnji članekPrvi vtis: BMW R1200 GS
Naslednji članekTest: Yamaha FJR 1300 2013
vozili-smo-bmw-r-1200-gsRes je, konkurenca je v razredu velikih potovalnih endurov vedno večja. A po preizkusu novega GS-a si upam trditi, da jim je v BMW-ju uspelo dobro unovčiti izkušnje na tem področju ter sestaviti dober stroj. Najboljši? Za motorista, ki je bil zadovoljen s paketom GS prejšnje generacije, z vsemi svojimi platmi, zagotovo.

44 KOMENTARJI

  1. Bmw izumil toplo vodo, dobesedno, kir ga bo mel, ne hodoit v Sibirijo z njim, lahko zmrzne, če ni antifriz dovolj močen, pa v Afriki dihtung na glavi frdirba, pa zameša olje-voda, sm jest vrjamem, da je to Švab dobr zračunal in da se to nikakor ne zgodi, pa srečno vožnjo, kdor si ga bo omislu, zlobni bi rekli, saj srečo bo potreboval, pa ne mi ga primerjat z Apple, Bmw je spoštovanja vredna firma, kar za Apple nebi trdil

  2. Vidim, da avtore ne voha več komentatorske pestrosti:) Zakaj imam cel članek občutek, da je potrebno motocikel opravičevati saj je vse predstavljeno, kot \”boj\” med zagovorniki in nasprotniki? Ne moreš \”vžgati\” zadeve vsem všečno. Škoda. Raje bi videl, da se ali avtor odloči za ali proti. Pa kaj pol, če te ali nasprotniki ali zagovorniki raztrgajo… So what (by BP)!

  3. Ni več daleč čas, ko se bo sodobni motorist lahko vlegel na zic, noge na tank, elektronka pa ga bo sama zapeljala na morje. Pogrešam čase, ko je bil motor res samo motor, vsa elektronika pa v glavi, rokah in nogah motorista. Kritika leti na celotno moto industrijo. Ne čudim se več, da mi je čedalje bolj všeč indijski Enfield, pa ruski Ural…

  4. Ja, sam ta \”prvinskost\” ki jo nekateri tako pogrešate pomeni le manj udobja, večjo požrešnost goriva, manj varnosti, slabše nastavitve itd… Na daljših potovanjih so ta pomagala zakon… Sam nimam niti abs-a, pa ga zelo pogrešam, ko mi ob hitrem zaviranju vedno \”opleta\” zadnja guma… Morda je tista \”prvinskost\” pač za dirkače na liniji Trojane – Planina, ali pa res za kakega ekstremista na poti čez Afriko, kjer pa tudi einšpric nima kaj iskati…

  5. @corser: Kaj točno se ti zdi, da avtor opravičuje? To, da je motor mehansko glasnejši od, na primer, FJR? To lastniki BMW-jev vedo in jih (kolikor jih jaz poznam) ne moti – na drugi strani bo pa lastnik, na primer, FJR sedel na GS-a in se zgražal, da čudno laufa. Ampak ja – tako pač je.
    Glede dizajna pa: v smernicah, ki so jih začrtali z leti, je GS lep. Predstavljajte si, da bi bil GS oblikovan kot kak Italijan ali pa Japonec. Meni bi se zdel čuden 🙂

  6. Če je boljši od prejšnjega, mora biti prekleto dober. Na videz smo se že navadili, dobro, da BMW dela drugačne motorje, ker bi bilo v svetu motociklizma drugače prav dolgčasno. Jim bo treba priznati, prvi so dali na motorje ABS, ogrevane ročke, elektronska pomagala proti zdrsu,..Vse to, kar si zdaj želimo imeti na vseh motorjih ne glede na proizvajalca.

  7. Kaj je komu všeč,kaj komu ni všeč,kaj je un napisal,zakaj ni tko narisal!!!??? Vi se kr dajejte..V treh letih kar se na forumu gibljem in sledim vsem tem komentarjem in člankom,nisem zasledila enega motorja,da bi bil TOP oz BP in enega motorja,da bi bil totalno OFF in čist mimo…Še vsaka \’\’karjola\’\’ je najdla svoje privržence in veste kaj..všeč mi je raznolikost in sprejemam jo s samo pozitivo..
    Kar se pa ta novga bavarca tiče…Vsi dedci,ki ste kdaj,še boste kdaj,al pa to stalno počnete ter za dobrimi ženskimi zadnjicami,nogami in kiklami žvižgate…..No,tko žvižgam in se obračam,ko tega lepotca gledam…

  8. Lani je bil Gs na prvem mestu po prodaji motorjev v Nemciji, KTM (Adventure) niti med prvih 70 ni prisel. GS prodanih 5603, KTM 256. Letos, z novim modelom, bo BMW prodajo najverjetneje podvojil. Ce pises o dihanju za ovratnik, to argumentiraj!

  9. Ko boš vozil letošnji model ktm…in malo poškilil na youtube…boš razumel…sicer pa majo vsake oči svojega malarja…Da bo prodanih več bmvjev pa itak ne dvomim…Sicer pa al mu lahko diha za ovratnik kdo drug???…Pa še kak video……

  10. Vsi motorji so mi vsec, kar ne pomeni, da me vsi proizvajalci prepricajo za nakup. Komentiral sem le tvojo subjektivno izjavo, da mu diha za ovratnik. Osebno turerja z verigo ne bi imel. Sem se navelical na dolgih dezevnih turah nositi s seboj sprej in vsakih 200km spricati verigo.

  11. Tudi na K1200s in K1300s,pa F650gs twin in f650gs enovaljc in f650cs pa f700gs lahko pozabiš na olje,narediš 10kkm menjava in spet 10kkm in tako v nedogled,no na r1200gsa sem pa mogel na 10kkm nalit 6dcl kar se mi ne zdi tragično napram KTM ki ga požre še več,pa ene 30% goriva več…itd..
    Za olje na GS se ponavad oglašajo pacienti ki ga niso nikoli imeli ali pa so imeli star zgaran stroj oz. debilnega voznika…je ene par variant,vsaj 4 heheeh

  12. Sej baje da nekateri porabijo,sam nobenemu od mojih kolegov in to ti resno povem,ta pametnim sem pa že povedal,da se komot zapeljemo in stestiramo,če je moja trditev pravilna ta pametni plača vse za tisti dan,hrana,bencin itd….in obratno pa so se vsi pokakal….

  13. Apple je kot GS ???? Cajti Appla so minili, tisti, kateremu to ni jasno, naj si ogleda spremembo vrednosti njihovih delnic zadnje leto. Samsung jih je povozil na celi črti.
    Kar se pa pljuvačev (beri vozijo bicikle, želijo si BMW-ja)tiče:
    1. GS ni stroj, ki cilja na vizualno všečnost. Za to so plastičarji in kromarji.
    2. Gs troši olje. Na mojem GSA recimo cele štiri deci na 5000 km. Zavedam se tega strašanskega stroška, zato že razmišljam o novem GS-u.
    3. Elektronska pomagala so za pusije; tudi motor je za pusije, treba je gonit pedala….
    4. BMW je predrag, ko ga kupuješ zate, ko ga prodajaš pa za kupce, ampak zanimivo, prodaš ga pa BP.
    5. Kdor še nikoli ni na GS-u naredil nekaj sto km, naj se vzdrži komentarjev; si bo prišparal posmeh tistih, ki vemo, kaj GS je.

  14. Spet en, ki deli motoriste na plastičarje in kromarje. Tudi glede Samsunga in Appla se ne bi strinjal s teboj, pa vseeno spoštujem tvoje mnenje (čeprav ga nekako vsiljuješ in si 100% prepričan v svoj prav). Primerjava Appla in GSa je popolnoma na mestu, če bi gledal na to koliko ljudi si želi iPhone in koliko motoristov GSa. Vsaj prodajne številke kažejo tako.