Dunlop Roadsmart II je potovalna pnevmatika, ki hoče in mora zadovoljiti potrebe zelo širokega kroga kupcev. Kupcev z različnim znanjem.  Kupcev, ki opravljajo različne poti in si lastijo zelo raznovrstne motocikle. Za pokušino pa si lahko najprej ogledate nekaj kilometrov korziških cest na katerih so bile preizkušene pnevmatike.

Pri evoluciji so si kot končni cilj zadali pnevmatiko nad katero bodo navdušeni tako umirjeni vozniki, kot tisti “malo” manj umirjeni. Seveda brez prave mere samokritike ne gre, zato je Roadsmart II od izboljšana tam, kjer so tudi pri Dunlopu videli, da zadeva pri predhodnici ne “špila”. Tako so po 148.500 prevoženih testnih kilometrih uspeli izdelati pnevmatiko, ki naj bi nasledila uspešen, a pogosto tudi (upravičeno) grajan model.

Tehniki pri Dunlopu so si zastavili štiri cilje:

  1. Zmogljivost v suhem:
    Profil ostaja podoben prvi seriji.  Spremenjena je tudi oblika pnevmatike, a tega ni moč opaziti na prvi pogled. Zdaj ni več tako “ravna”, zato postane motocikel obut v nove Roadsmart II pnevmatike veliko bolj živahen in predvidljiv med menjavami smeri. Pa tudi mirnejši pri velikih hitrostih.
  2. Zmogljivost v mokrem:
    Oblika dezenov prednje in zadnje pnevmatike omogoča maksimalno odvajanje vode pri vsakem nagibu. Vsaj v teoriji.
  3. Kilometrina:
    Z učinkovitejšim mešanjem silice in dodajanjem tekočih polimerov je struktura tiste dragocene črnine, ki jo vidite, bolj obstojna. In odporna. Kar 20 odstotkov bolj obstojna, kot v prvi seriji.
  4. Udobje:
    Skupek vseh izboljšav v zmesi in strukturi zagotavlja manj prenešenih vibracij s ceste.
Testna flota.

Kako vse to deluje v praksi, smo imeli priložnost preizkusiti tako na cesti kot, tudi na dirkališču. Cestni del preizkusa je potekal na najbolj zavitih, ozkih, lepih in slabih cestah, kar jih premore Korzika. Flota testnih motociklov je bila zares izredno pestra. Od vsesplošno priljubljenega Z750, do potovalne Yamahe FJR in vse kar sodi vmes. Le superšportnih motociklov (na srečo) ni bilo. Čeprav je korziški asfalt drugačen od slovenskega, se kljub zlorabam in pretiravanju pri pospeševanju in zaviranju ni zgodil niti en zdrs pnevmatike. Razen, ko so nekateri namenoma “po šregi” pribremzali v ovinek na KTM SMT-ju in Hypermotardu.

Nekaj cviljenja je bilo slišati tudi iz zadnje pnevmatike na BMW R1200RT, vendar le ob nerazumno dirkaškem prestavljanju navzdol. Prav nobenih zdrsov ni bilo čutiti niti na najmočnejšem Benellijevem slečencu, Tornadu TRE 160. Mimogrede, tudi spremljevalni R1200GS je bil obut v nove Roadsmart II. Zelo miren je na asfaltu, a kaj, ko motocikel, obut v pnevmatike, ki niso za makedam, izgubi svoj namen. Resda je bilo na cesti prevoženih le dobrih 250 kilometrov, od tega le nekaj vlažnih ovinkov in nekaj peska sem in tja, vendar so se Roadsmart II ob vsem pretiravanju izkazale kot popolnoma primerne za tako početje. Enotni smo si bili, da se tudi z GP Racer ne bi peljali nič hitreje ali bolj pogumno. Sledi obrabe? Jih ni bilo. Na nobenem motociklu.

Tehnologija neskončnega pasu: majhna obraba, celovitost in udobje

Pnevmatika RoadSmart II uporablja Dunlopovo tehnologijo neskončnega pasu (JLB), sistem zgradbe pnevmatik, ki z inženirskimi tehnikami za gostoto korda zagotavlja boljše ohranjanje smeri, večjo odzivnost in vrhunsko stabilnost pri visoki hitrosti. Pnevmatike s tehnologijo JLB motoristu omogočajo, da bolje občuti cesto, nudijo mu več povratnih informacij ter stabilnost in varnost pri zavijanju. Tehnologija neskončnega pasu povečuje tudi togost pnevmatike, da bolje ohranja svojo zunanjo obliko in obliko kanalov, ne da bi šlo to na račun kakovosti vožnje. Pnevmatika RoadSmart II dobro blaži tresljaje in s tem dejansko pripomore k večjemu udobju na daljših vožnjah. Ne samo, da Dunlopova tehnologija JLB pnevmatiki RoadSmart II zagotavlja dodatno število kilometrov, pomaga tudi, da dalj časa ohrani optimalne vozne lastnosti, tudi ko se obrablja.

Bolj adrenalinsko-analitičen del preizkusa je sledil na testni stezi v Miravalu. Na dobrih 3300 metrih dirkalne steze, za katero bi slovenski dirkači (predvsem tisti amaterski) dali ledvico, so Roadsmart II nataknili na superšportne GSX-R 750. Prav take motocikle so obuli tudi v Michelin Pilot Road 3 in Bridgestone BT023. Torej konkurenčne izdelke. Se vprašate zakaj potovalno pnevmatiko izpostavljati obremenitvam, ki jih zahteva dirkališče? Ker lahko le na dirkališču relativno varno preizkusiš tisto zadnjo mejo, ki jo pnevmatika še prenese. Pa čeprav Roadsmart II na dirkališče ne sodi. Primerjava je pokazala, kako zelo različno se lahko motocikel, obut v različne pnevmatike obnaša. V čem je bila Roadsmart II boljša od konkurence?

V vodljivosti. V mirnosti skozi dolge hitre in kratke počasne zavoje. V oprijemu prve pnevmatike. In zadnje, dokler ta ni odpovedala poslušnosti zaradi pregretosti in začela rahlo, a nadzorovano drseti na izhodih iz počasnih ovinkov. Je pa posekala konkurenco na zaviranju (BT023) in lahkotnosti pri spremembah smeri v šikani (Pilot Road3). Še enkrat naj poudarim, da Roadsmart II ni pnevmatika, s katero bi se podili po dirkališču ali neutrudno drgnili tiste tri ovinke na priljubljenem odseku ceste, čeprav bo tudi temu kos. V razumnih mejah seveda.

Drugi del pistaškega preizkusa je potekal na mokrem delu tega izjemnega kompleksa. Voda, ki teče čez pisto kot v najhujšem nalivu v začetku izgleda grozljivo. In je grozljivo, dokler zakrčeno držiš balanco. Tudi tu so bili motocikli, v tem primeru Honde CB1000R, obute v Roadsmart II  in konkurenčne izdelke. Tu so bili motocikli opremljeni tudi z merilci časa. Čeprav sem se bolj sproščeno in umirjeno peljal z Roadsmart II in Pilot Road 3, ki sta si na mokrem zelo podobni, sem najboljši čas dosegel prav z BT023. Ker je prednja BT 023 pnevmatika na mokrem zares odlična. Vendar zadnja nima prav nobenega oprijema in je zato vožnja nepredvidljiva. Tega pa na cesti zares ne bi rad.
Tretji del preizkusa je izgledal zelo dolgočasen. Vožnja v krogu s konstantno hitrostjo 90 km/h v peti prestavi. A prav v tem preizkusu so se pokazale razlike v mirnosti pnevmatike in njihove zmožnosti obdržati enakomeren nagib skozi cel zavoj. Tukaj je Roadsmart II popolnoma deklasirala Michelinko in bila veliko mirnejša od Bridgestonke.

Sprašujem se, zakaj toliko truda vloženega v pnevmatiko, ki načeloma ni namenjena “hitrim”? Ker se je trg potovalnih pnevmatik od leta 2002 do leta 2010 povečal kar za 52 odstotkov. In je prav, da imajo tudi “ta počasni” najboljše, kar se kupiti da. Da le ne bodo “ta hitri” ljubosumni. Pnevmatike  Dunlop Roadsmart II so v tistih najbolj priljubljenih dimenzijah (120 spredaj in 160 ter 180 zadaj) že na voljo tudi kupcem v Sloveniji. Aprila pa bo bo na voljo celotna paleta. Kdor je bil s prvo serijo pnevmatike Roadsmart zadovoljen, bo nad Roadsmart II navdušen.

Za konec naj povem, da se pnevmatike pri temperaturah asfalta okoli 10 stopinj obrabljajo bolj kot pri temperaturah asfalta okoli 25 stopinj. Za koliko bolj, nismo uspeli izvedeti.

19 KOMENTARJI

  1. 1. Najhujse konkurentke, Metz Z8 niso dal v primerjavo. SUX.
    2. Kako se obnese sprednja guma na, recimo FJR1300 na neravni površini v ovinku? Stara RS je bla milo rečeno Kur**va in je zdrsevala kjerkoli, kadarkoli. Zadnja je bla dokaj vredu, sprednja pa pod kritiko.

  2. @Dr_Jakob..na Fjr 1300 je delovala super..tako na gladkem kot na puklih..metz z8..hmm..ja, maš prav..mogoče drugič? @crasher..na gsxr750 je bil nosilec montiran tako da nikakor nismo uspeli kamere naštimat tako, da bi se karkoli videlo..slika ni dovolj?

  3. @crasher..motor se da nagnit..in to fajn..in drži..in se guma dobro obnaša dokler se ne pregreje..tako ali tako pa za tako početje (pista) ni narejena..torej, zakaj bi rad videl posnetek s piste? da bi videl da se da s pnevmatiko peljat 240? ali da se da iz 230 bremzat s lahkoto? ali kaj tretjega?

  4. @roberto87..vozil 10 različnih motorjev..pri nobenem ni bilo tresenja. Tresla naj bi tudi prednja Smportsmart..na mojem motorju ne trese..če je bila kaka slaba serija tega ne vem..te RoadsmartII bodo vse delane v Franciji če podatek kaj pove..

  5. Roberto87: Tole tresenje je kar pogosta zadeva pri RS1, predvsem pri naked modelih, kjer ni pretirane teze na sprednjem kolesu. Ponavadi se tresenje pojavlja pri hitrostih okoli 70km/h in potem sele pri 170+km/h. Predlagam menjavo za Metzeler ali pa vgradnjo amortizerja balance.

  6. @Dr_Jakob…tole z premalo teže na prednjem delu bom se pa kar strinjal, ker sem opazil, da pri čist polnem tanku precej manj trese…kakorkoli sezono sem preživel, spomladi pa bom motorček obul v kaj boljšega morda celo RS 2…kaj pa morda conti road attack…so za kaj?

  7. Diablo supercorsa??? to je to? pa tako glasen tukaj?? za mano diablo supercorsa SP po 15km vožnje samo še črne črte pušča, tako da ne vem, a se ti samo na žegnanja voziš v koloni ali kaj, da ti je navadna supercorsa dovolj?

  8. jaz sem lani na hornetki uporabljal roadsmart in sm imel kar konkretno tresenje prednjega konca… ko sm dal vulkanizeru scentrirat gumo se je stvar malenkost izboljšala, samo tresenje je bilo še vedno očitno. nisem pa vedel da je za to kriva guma. Sm se po malem že bal da je kaj z mopedom narobe 😛 😛

  9. Na tamali SVs imam RS1 in nimam nobenih težav s tresenjem, v primerjavi s prejšnjimi BT021 se obnesejo bolje, oz. imam z njimi boljši občutek. Naslednje bodo RS2, po načelu zmagovalnega konja…Prelepe km želim vsem, poizkušajmo preživeti. Ciao