Honda je z začetkom letošnje sezone ne tržišče poslala prenovljeno 125-kubično CBR. Prenova je malo športnico, ki je na tržišču sicer že sedem let, iz ozadja zopet postavila v prve bojne vrste segmenta.

Čeprav se na tej strani Alp mala športnica ni uvrščala med najbolj priljubljene modele, saj domači kupci raje posegajo po bolj nabrušenih športnih modelih, bolj umirjeni začetniki pa se radi določijo za s kromom ovešene križarke, jo pri Hondi vse od prvega leta dalje štejejo za prodajno izrazito uspešen model. Čeprav v stari izpeljanki za slovenske kupce tudi na oko nekoliko premalo resna in premalo dinamična za podalpsko “mularijo”, se je skozi leta mala CBR izkazala za nezahtevno, trpežno in varčno. Žal pa našteto ni tisto, kar bi pri nas utegnilo pritegniti mlade kupce. Se bo prenova odrezala bolje?

Oblika

Hondini oblikovalci so marljivo opravili domačo nalogo in zasnovali čeden kos motocikla, ki mu težko očitamo, da na pogled ne deluje dovolj “zaresen”. Oblikovno se zgleduje po lanskoletni “bombi” VFR 1200, katere designerske poteze so na, ne več tako drobni, CBR 125R suvereno našle svoje mesto – maska ne deluje prezajetno in celoten motocikel ne kot malce ponesrečena mini replika večjega modela. Zajetnejši oklep, konkretnejši, a izrazito športen zadek, izpuh, ki se oblikovno zgleduje po “velikih” ter širše pnevmatike spretno prikrijejo, da gre za 125-kubičen model. Vse kar jo na pogled zares izda, sta platišči in zavorni sistem.

Agregat

Ta ostaja enak kot na predhodnem modelu – pri 10.000 vrtljajih razvije 9,8 kW moči in 10,4 Nm navora pri 8000 vrtljajih. Ker je nova mala CBR dobrih 20 kilogramov težja od predhodnice, bodo športnosti željni vozniki morda malce potarnali, da ji v nižjih vrtljajih manjka iskrivosti. Na preizkušnji smo se ocene lotili zavedajoč se dejstva, da bo bolj kot za vstopni model v svet dirkanja, služila kot urbana delovna kobilica, ki bo ob koncih tedna svoje mlade jezdece zapeljala tudi na uživaški izlet. V nalogi se bo znašla dobro – če je ne boste gnali v prezahtevne klance. Z nekaj premišljenega obračanja ročice za plin in privajanja tekoči vožnji bo CBR 125R tudi zgledno hitra.

Trpežna

Že znan Hondin 125-kubičen agregat, ki poganja tud novo malo CBR, se je skozi leta zlorabe – te so 125-kubičniki brez dvoma deležni v zelo veliki meri, izkazal za zanesljivega in zelo trpežnega. Dobra novica za uporabnike, saj se bo za drobno pomanjkanje moči odkupil z nizkimi stroški vzdrževanja.

Na preizkušnji smo jo brez dolgotrajnega prepričevanja pognali do hitrosti 130 kilometrov na uro – če boste zavili naje, se bo popolnoma zadovoljivo znašla tudi na mestnih obvoznicah in avtocestah. Mi smo se jim izogibali, saj je mala športnica pravo veselje na zavojih magistralnih in lokalnih cest.

Slednje nas je pripeljalo do debate o voznih lastnostih nove CBR 125R – čeprav težja (od stare je težja kar za dobrih 20 kilogramov) in zajetnejše odmerjena, okvir pa ostaja enak kot na predhodnem modelu – tudi novo odlikuje okretnost, le da nova izpeljanka ne vzbuja več občutka, da sedimo na mopedu – zaradi širše pnevmatike pa se tudi v zavojih obnaša kot pravi motocikel. Zaradi kratke medosne razdalje – ima eno krajših v razredu, v zavoje lega lepo in ubogljivo, hkrati pa ostaja stabilna – bolj kot smo pričakovali od tako drobnega motocikla.

Ker gre za vstopni model, smo ob prevzemu pričakovali in tudi dobili motocikel z odgovarjajočim vzmetenjem. To je nekoliko cenejše in mehkejše, kot si ga bodo zaželeli najbolj dinamični mladi drgnilci kolen, a hkrati popolnoma odgovarja značaju motocikla in stanju slovenskih cest in ulic. Čeprav udobno, pa vzmetenje CBR 125R ni neodraslo motociklu. Enako velja za zavorni sistem – kot pričakovano, ni brutalen, je pa suveren in brez težav kos hitrostim, ki jih motocikel dosega.

Ergonomija

CBR 125R je kljub imenu, ki namiguje na športnost značaja, v resnici vsestransko prevozno sredstvo, temu primerna je tudi njena ergonomija. Sedež je sorazmerno športen a ne neudobno kompakten, in nizek – od tal je oddaljen le 795 mm. Namestitev stopalk in položaj krmila so na nove modelu nekoliko spremenjeni, za boljši nadzor nad motociklom, a mera udobja ostaja enaka. Honda CBR 125R ne lomi vratu in hrbta ter ne muči zapestij. Zaradi oklepa in vetrobrana bo na daljših izletih manj naporna kot naked. Na njej ne bodo pretirano trpeli niti višji in dolgonogi vozniki, saj je prostora na krovu sorazmerno veliko – “imiđ” pa naj bo stvar debate, ki jo prepuščamo vam.

13-litrski rezervoar goriva in varčnost motorja bosta poskrbela, da boste nabrali veliko kilometrov v enem kosu in delali postanke, ker bo potrebno privezati dušo in ne za dotakanje goriva.

Cenena?

Ob premlevanju 125-kubičnikov japonskega porekla je pogosto slišati očitke o cenenosti izdelave ali površnosti montaže, zato smo na novi Honda CBR 125R preverili tudi to. Večina glavnih sestavnih delov je preizkušenih, saj prihajo s predhodnega modela. Tudi sestavljena ni nič manj pozorno kot modeli v višjih “kubikažnih” razredih. Armaturna plošča, krmilo in ročice s stikali so morda osnovni in asketski, a ne ceneni.

Zgodovina

Model Honda CBR 125R je na tržišče prišel leta 2004 – proizvajalec ga je tržil kot lahko in vitko malo superšportnico všečne oblike agresivnih linij, oboroženo z zmogljivim tekočinsko hlajenim enovljanikom. Opremljena je bila tudi z električnim zaganjačem, popolnoma digitalno armaturno ploščo in kompaktnim a zanesljivim zavornim sistemom. Leta 2007 je bila deležna kozmetične prenove – novih žarometov, smernikov in armaturne plošče, pod novo kožo pa so se skrivali tudi nov sistem elektronskega vbrizga goriva PGM-FI, sistem za lažji zagon agregata IACV in nov katalizator HECS3.

Za koga?

Primerna za vse začetnike – je nezahtevna, ubogljiva, dovolj nizka in lahka za drobne začetnice in dovolj zaresna za tiste, ki želijo več resnejšega motorianja. Bo simpatična partnerica na daljših izletih ali med vsakodnevnimi opravki. Ker je Honda letos na trg poslala tudi zmogljivejšo, 250-kubično izpeljanko,  ki bo po zelo godu  tistim, ki želijo lahkoten motocikel ter jim zakonodaja  dovoljuje vožnjo nekoliko zmogljivejših modelov, bomo CBR 125R priporočili prevsem začetnikom.

Cena: 3.490,00 €

OCENA
Preizkušena in trpežna
Okretna in nezahtevna
Varčna in uobna
Čedna
Manjka nekaj poskočnosti v nižjih vrtljajih
Prejšnji članekPrimerjali smo: Triumph Daytona 675R in Suzuki GSX-R600
Naslednji članekMV Agusta Brutale 920
Od leta 2009 urednica. V desetletju novinarskega udejstvovanja nabirala znanje kot del ekipe Avtomagazina, Playboya, siolovega Avtomoto portala in revije Motorist, kjer se je dobro leto dni udinjala tudi kot izvršna urednica in fotografinja. Preberi več o avtorju.
test-honda-cbr-125rHonda je z začetkom letošnje sezone ne tržišče poslala prenovljeno 125-kubično CBR. Prenova je malo športnico, ki je na tržišču sicer že sedem let, iz ozadja zopet postavila v prve bojne vrste segmenta. https://youtu.be/vrG3NZrm5SM Čeprav se na tej strani Alp mala športnica ni uvrščala med najbolj...

4 KOMENTARJI

  1. Všečna oblika, od spredaj, z veliko lučjo, izgleda večji motor. To bojo froci veseli motorističnih pozdravov odraslejših motoristov, ki se bomo “zmotili”, ko bomo mislili da se pelje proti nam večja cbr-ka. =D