BMW-jev RT je eden tistih motociklov, v katerem boste težko videli smisel, če ne sodite v ciljno skupino kupcev ali niste imeli sreče, da bi se z njim zapeljali krog ali dva. Ker gre pri letošnjem modelu le za dodelavo, smo se med preizkusom posvetili predvsem popravkom.

Oblikovno nič “mainstremovski”, čokat, ritast in težak motocikel je opremljen s serijo pritiklin, kakršne generacija sodobnih cestnih dirkačev in postavljavčev le težko ceni – po višini nastavljiv vetrobran, zajetni stranski kovčki, ki ga naredijo še bolj okornega v mestni gneči, ogrevani sedež in ročice krmila, potovalni računalnik ter … radio in mp3 predvajalnik?

Letošnji BMW R1200RT se od lanskega na oko ne razlikuje občutno, a je bil za modelno leto 2010 deležen zgledno odmerjenega seznama drobnih izboljšav – tako kot pri modelu GS, je tudi RT-jev agregat letos nekoliko popiljen. Moč sicer ostaja enaka (81 kW pri 7750 vrtljajih), nekoliko večji je navor – pri 6000 vrtljajih RT sedaj razvije 120 Nm. Agregat se zavrti 500 vrtljajev višje, kar naj bi vozniku dalo na razpolago malce širše uporabno območje vrtljajev – motor naj bi bil bolj prožen, pospeševal bolje, krivulja navora pa naj bi bila bolj homogena. Tako pravijo pri BMW-ju.

Nekaj uporabnih vrtljajev več v zgornjem območju je precej banalna novica, saj gre za motocikel, ki je v uporabi predvsem v srednjem območju vrtljajev. Nekoliko bolj dobrodošlo je dejstvo, da precej polikan agregat v primerjavi s predhodnim modelom proizvaja malce manj drobnih vibracij na krmilu. V nizkih vrtljajih je še vedno čutiti nekaj vibracij, a te sodijo k značaju dvovaljnika. Poraba goriva se je na testu sukala okoli 6 litrov.

Modela RT in GS poganja v enak agregat z enako številčno konjušnico, a če je bila ta v sedlu GS-a popolnoma zadovoljiva, smo si na RT-ju tu in tam zaželeli konjiča ali dva več, ali kak kilogram manj. Podajanje moči je, tako kot se je zapisalo bavarskim PR-ovcem, res precej uglajeno in brez lukenj. Res je tudi, da RT ni dirkaški izstrelek ali cestno-kavarniški razbojnik, pač pa predvsem eleganten, razkošen turist, a mi smo si kljub vsemu zaželeli za piko navora več. Morda le toliko, da bi dinamika agregata parirala impozantni podobi motocikla in upravičila tisto novo-pridobljeno ostrino, o kateri govorijo pri BMW-ju.

Masa in vožnja

BMW R1200RT je razkošen, kot se za Bavarca spodobi – prav nikjer mu na plan ne kukajo kosti. V primerjavi s sodobnimi supermoto in naked okostnjaki, ki brezsramno kažejo svoj skelet, je RT poln, razkošen in… temu primerno tudi težak – 229 kilogramov tehta suh in 260 kilogramov pripravljen na vožnjo – če je verjeti uradnim tovarniškim podatkom.
Dobra novica za nove lastnike – prevračanje vas bo najbrž stalo manj, kot se zdi – seveda upoštevajoč, da je vaša denarnica vsaj zmerno globoka, saj ste si omislili precej prestižen kos motocikla. Vseh 260 kilogramov je med našim preizkusom leglo na tla. Materialna škoda je bila v nasprotju s pričakovanji ob veliki masi motocikla in površini lakiranih površin sorazmerno majhna –  nekaj prask na stranskih kovčkih in praska na pokrovu valja.

A če se nam je letos v testih pogosto zapisalo, da mase tega ali onega testnega motocikla med vožnjo ni bilo čutiti, je RT pojem lahkotnosti kljub veliki masi ponovno začrtal. Ciklistika motocikla in razporeditev njegove mase sta tako domišljena, da se nam lahko brez slabe vesti lahko zapiše, da se ta bavarski potovalnik pelje skoraj tako nenaporno kot športen maksi skuter. Ob veliki masi in razkošnim meram nepričakovano okreten in ubogljiv, v zavojih pa stabilen in suveren ter hkrati navdušujoče udoben. Vse to pa ga – v nasprotju s pričakovanju nepoznavalca, naredi presenetljivo zabavnega.

Nadgradnja

Spisek popravkov za novo modelno leto razkrije tudi izboljšano elektronsko nastavljivo vzmetenje nove generacije – ESA II, izboljšan elektronsko nastavljiv vetrobran, nov avdio sistem, nastavljivo stopalko menjalnika, elektronski sistem proti zdrsovanju pogonskega kolesa, novo podobo armaturne plošče in stikal ter nenazadnje tudi integralni zavorni sistem s sistemom ABS in komplet stranskih kovčkov kot del serijske opreme.

Armaturna plošča je v “novi” podobi (ki je na moč podobna stari) in poplavi stikal (še vedno) lepo pregledna. Stikala na ročicah krmila so odslej oblikovana po “standardu” – stikalo za vklop in izklop smernikov je na levi ročici in le eno, ostala stikala pa so lepo dosegljiva tudi tistim z malce drobnejšimi rokami – recimo voznicam. Med preizkušnjo je nekaj živcev požrl elektronsko nastavljiv vetrobran, ki je za optimalno nastavitev zahteval lepo odmerjeno količino pozornosti in potrpljenja. A potrpežljivost je božja mast. Nastavljen vozniku primerno, nalogo opravlja navdušujoče in je mnogo bolj učinkovit kot pri tekmecih – motocikel ne niha, voznik pa je pred vetrom zaščiten tako dobro, da si lahko privošči poslušanje glasbe med vožnjo ali brezskrbno uživa celo v vožnji v dežju.

Sistem elektronsko nastavljivega vzmetenja druge generacije, ESA II, je morda najbolj uporaben na modelu GS, a “značajsko” najbolj odgovarja prav RT-ju. Če si voznike GS-ov brez večjih težav predstavljamo, kako ročno nastavljajo vzmetenje, se to za RT-jevce preprosto ne spodobi. Čeprav se RT po  vsej verjetnosti ne bo znašel na tako pestri paleti terenov kot GS, pa mu bo sistem kljub temu ESA II še kako prišel prav, ko bo vzmetenje potrebno prilagoditi različnim obremenitvam zaradi sopotnika in gore prtljage ali različnim stilom vožnje. Nastavitev Sport bo ponudila presenetljivo dobre vozne lastnosti tudi, ko bo šlo za športnejše požiranje zavojev, če le vozna površina ne bo v pretirano slabem stanju ali motocikel natovorjen z goro prtljage.

Elektronski sistem proti zdrsu pogonskega kolesa je pri motociklu tega razreda dandanes skorajda nuja – ker je RT motocikel, ki se bo v svoji karieri pogosto znašel na mokrem in spolzkem asfaltu vseh vrst, ker je aktivna skrb za varnost voznika poleg udobja ena izmed glavnih značilnosti tega segmenta motociklov in zato, ker se za sodoben prestižen motocikel to pač spodobi in pika. BMW-jev sistem na RT-ju morda deluje nekoliko grobo in bi si zaslužil še nekaj finega “tunanja”.

Všeč

Ker smo pod kožo v resnici veliki otroci, nas je poleg odličnih voznih lastnosti tega, na pogled tako zajetnega in nerodnega motocikla, nezahtevnosti in udobja, ki ga nudi, navdušil tudi paket elektronskih igrač, brez katerih bi – popolnoma normalno živeli dalje, brez občutka, da smo karkoli zamudili. A podrobnosti naredijo življenje sladko. Recimo RT-jev multikontroler – vrteče stikalo na levi ročici krmila deluje kot nekakšen “joystick” ter omogoča zabavno, nezahtevno in hitro brskanje po predvajalniku glasbe in radijskem sprejemniku. BMW R1200RT vozniku v desnem predalu pod krmilom ponuja prostor namenjen Mp3 predvajalniku ali spominskemu ključku – tega preprosto priklopimo s pomočjo USB priključka in že je na voljo glasbena knjižnica po lastni izbiri. Multikontroler pa ni navdušil le zato, ker gre za sijajno in hecno igračo, ki učinkovito dodatno polepša čas na motociklu, pač pa ker ga BMW v prihodnjih letih namerava uporabiti tudi za nadzor in brskanje po širših menijih  in ne zgolj predvajalniku glasbe.
Z malce privajanja nam je povšeči postal tudi tempomat – ta sicer ni novost, je pa zanimiva igrača, ki se izkaže za zelo dobrodošlo tudi na radarsko nadzorovanih odsekih avtoceste (in ne zgolj na noro dolgih avtocestnih popotovanjih).

OCENA
Udobje
Sistem aktivne varnosti
Bogatejši paket serijske opreme
Grob sistem proti zdrsovanju pogonskega kolesa
Netrendovski image
Prejšnji članekYamaha XT1200Z Super Ténéré
Naslednji članekPrvi vtis: Ducati 1198 SP in 848 EVO
Od leta 2009 urednica. V desetletju novinarskega udejstvovanja nabirala znanje kot del ekipe Avtomagazina, Playboya, siolovega Avtomoto portala in revije Motorist, kjer se je dobro leto dni udinjala tudi kot izvršna urednica in fotografinja. Preberi več o avtorju.
test-bmw-r1200rtKer smo pod kožo v resnici veliki otroci, nas je poleg odličnih voznih lastnosti tega, na pogled tako zajetnega in nerodnega motocikla, nezahtevnosti in udobja, ki ga nudi, navdušil tudi paket elektronskih igrač, brez katerih bi – popolnoma normalno živeli dalje, brez občutka, da smo karkoli zamudili. A podrobnosti naredijo življenje sladko.

23 KOMENTARJI

  1. En pomislek glede teže…
    Vsi navajajo neko suho težo motocikla, ampak ta je po vsej verjetnosti podana za uskubljeno verzijo brez nobene dodatne pritikline…
    Škoda, da ne stehtate kakšen polno opremljen motor, ko ga imate ravno na testu…

  2. Le kako da so vsi težki motocikli presenetljivo lahkotni. Še pri nobenem testu nisem zasledil, da temu se pa masa dejansko pozna. Vse skup zgleda kot baba, ki ji je pomembna “le notranja lepota”. Normalno, da so vse firme napredovale pri razporejanju mase, pričakovati bi bilo da tudi novinarji malo posodobite kriterije. Tako pa bereš teste in vse je tako dobro in odlično. Včasih so bili primerjalni testi, kjer če si se potridil si lahko razbral odlično od manj odličnega. Tole gre pa za čisto oglaševanje, vsaka kritika je takoj za tem olepšana.

  3. Tega RT-ja imam tudi sam in sem opazil zelo pomanjkljivo oceno motocikla.
    Če začnem pri moči in navoru novi model ima 7 konjev več, navora je veliko preveč, 500 obratov več je brez veze-ni omembe vredno, spremenjena pozicija stikal za smernike na boljše niste opazili, kvalitete sedeža niste opazili- ni dobra, dolžino prve prestave niste opazili zelo uporabna stvar, pa vse do prikaza na displaju v kateri prestavi je menjalnik do zunanje temperature…..še in še.Za moje pojme je to odličen motor, dobim ravno to kar potrebujem. Samo cena je pa malo divja, ki jo pa sploh ne omenjate…očitno so vaš članek cenzurirali naročniki…ŠKODA. Sem upal da bom prebral kaj zanimivega…pa nič. Aja video….kaj se tam vidi?

  4. nobilis: imam 2005, 2006, 2007 in 2010 RT-ja. Pri vseh je enako kW, zato ne vem od kje ti podatek, da ima letošnji več KM. Na začetku članka je lepo zapisano, da razlike glede na prejšnja 1200 RT-je niso velike in to vsaj po mojem mnenju tudi drži. Cena, da se ti zdi divja obenem pa ugotavljaš, da je to odličen motor? Dobre stvari ponavadi stanejo. Prestavo na ekranu BMW potovalniki kažejo že od leta 84, zato ne vem zakaj bi bila to omembe vredna zadeva. Sprememba stikal se mi zdi daleč najbolj butasta novost, saj mi je klasičen BMW način veliko bližje. Sedež se mi na prav vseh zdi premehak in priporočam vsem popotnikom, da ga predelajo. Navor je v zadnji izdaji res da boljši, a vseeno ga ob dveh potnikih in polnih kovčkih prtljage ni na pretek. Preizkusi K 1300 GT, kjer je navora res v izobilju. Da pa je dodatnih 500 obratov brez veznih, piše pa tudi v zgornjem tekstu.

  5. Vedno se nekaj ven vlečete ko kdo poda konstruktiven komentar na te vaše reporateže – a ni že čas, da enkrat napišete nekaj spodobnega, in se ne bo treba arogantno odzivat in podajat takšne replike in bo “osel” sit in koza cela? Seveda nam pa že krepko postaja jasno da tisti 3-je ki delate za motosvet pač od nečesa morte jest, a na en tečaj pisanja bi pa vseeno lahko šli, ali pa prebrali kakšen naš ali tuj test in se iz tega kaj naučili. ajd

  6. @suhi..saj beremo tvoje potopise..tako da ne vem o čem govoriš..glede videa se pa s tabo strinjam..manjka video-mojster
    @nobilis..zdi se mi da nimaš pojma kaj pomeni malo več navora kaj šele veliko preveč.. kar se tiče dolge prve prestave je to prej slabo kot dobro saj enak agregat pri skoraj isti teži v GS-u deluje bistveno bolje…
    @bladzo..bi se kar strinjal s tabo..sem sedel na boljših sedežih tudi pri bmw-ju..cena je pa vseeno visoka..kar je pa na žalost trend pri vseh motociklih..al je pa fora samo v tem da je euro vedno manj vreden znesek na plačilnem listku pa vedno enak..

  7. Suhi: Se pravi, po tvoje naj bi članke prepisovali od drugih???? Glede BMW bokserjev (1200) mi boš precej težko buče prodal!!! Aroganca pa se kaže le v tvojem komentarju, saj se obremenjuješ s honorarji drugih, komentarje pa prebiraš zelo površno!

  8. Ojoj @Bladzo sm te pa zgleda piknil na srčeka 🙁 Pomiri se malo, menda pa sme vsakdo izraziti svoje mnenje se ti ne zdi, ali se moraš vedno tako vest? Prvič pojma nimam kateri komentar sem “površno prebiral”, pojma nimam kje se kaže moja aroganca, morda pa se je kaj v SSKJ-u zadnje leto, kar ga nisem prebiral, spremenilo 🙂 Ma se hecamo, dajmo se malo pomirit no, nisem želel napadat, samo neumno mi je, da se vedno vsi delavci motosveta oglašate, ko nekdo poda kakršenkoli komentar na članek. Če vas (kar vas) to tako moti pač svetujem, da se izboljšate, drugače pa pač samo prebirajte komentarje in se že iz tega kaj naučite, arogantnost ne vodi ravno k izpopolnitvi. Zgoljn ubogi revčki delujete, ko mi “laiki” (al kako nas smem nazvat) podajamo komentarje, vi pa se počutite tako strašno napadeno in seveda morate udariti nazaj – to pač ni način in pika in bi se morali naučit obnašati drugače! Primer – “glede boxerjem mi ti ne boš buče prodajal…” mislim, da te ni sram pa tako vedenje profesionalnega novinarja! In ja, seveda so moje besede pomenile točno to, da bi morali “prepisovati članke” bravo! Aja kaj pa si @Biker želel povedati s tem, da bereš moje potopise? Mi je zelo všeč da jih, a vseeno bi si želel kak konstruktiven komentar, že tako jih dobim premalo, da bi lahko napredoval kot bi si želel. Upam, da mi ga podaš (to je brez heca). Hvala. ajd

  9. @suhi..prvo se dobro pozanimaj kaj konstruktiven komentar dejansko je, mogoče ga bo enkrat v daljni prihodnosti nekdo dobil od tebe..kar pa močno dvomim..nihče te ne jemlje resno s tem nenehnim pljuvanjem po vsem kar se naredi. zgleda da imaš neko hudo zamero do nekoga na MS. če bi bilo kaj od mene odvisno, se tvojih komentarjev ne bi videlo sploh..

  10. Absolutno precenjen motor kar se cene tiče. Sem ga imel in po 1000 prevoženih kilometrih prodal zaradi mašine, ki se je nikakor nisem mogel navaditi. Je pa že lepša pesmica peljati 4-cilinderski motor. Nekatere stvarima res dobre rešene (zavore, zaščita) škoda da nima 4 cilindre.

  11. @bladzo – zdaj si me pa nasmejal 😛 Imaš prav, bom kar tiho (čeprav sem danes šel sprobat Supertenere, ko sta jo tako hvalila kako se kile na občutijo in morm rečt da mata kr prav, čeprav na mestu pri obračanju vseeno ni ravno pero, je pa krasen motor – no pa bom že tiho doler se ne zredim za kakih 10kg prav? :)) ajd

  12. RT sem imel en dan na uporabi. Kot bivši lastnik Pan Europeana, me je prijetno presenetil.
    Vozlil sem ga v letošnji najhujši vročini. Na motorju ni tako vroče, ker cilindri grejejo samo nart in ne piha vroč zrak v trup, kot na Hondi. S Hondo se poleti sploh nisem maral voziti, brez opreme ne grem na motor, v opremi pa ni bilo za zdržati. Mogoče je bolj primerna za severnjake.
    Kardan je BMW mnogo izboljšal in je zdaj podoben Hondinemu, navora in moči je do vrh glave dovolj. Tisto malo tresenja od bokserja je prav simpatično, če ga ne bi bilo, bi bil preveč sterilen.
    V kolikor bi imel dovolj časa, bi bil ta motor na mojem spisku za potovanja, tako se bom moral še nekaj let zadovoljiti s cafe racerji tipa 1000RR.
    Me prav zanima kak bo 6 cilinderski model prihodnje leto.

  13. A kdo od vas nesrečnikov sploh zna uživat na svojem mopedu ?? Očitno je letos preveč dežja, da bi čas namesto na netu, prebili na mašincah… Pa kaj se ljudje tolko vsajate glede tako nepomembnih stvari, glede kilaže, moči in navora. Napisan je članek o prenovi motorja, po mojem zelo dober in to je to. Glede videa; pa saj Motosvet ni CNN, da bo kamere montiral še na tiča, da bo ja lepoo.. Mojster je pa dodal malo akcije. A vaši domači video izgleda kaj bolje ?? Nergači, zajahajte svoje krave in uživajte v vožnji.. Še to, malo mi gre na kur.., da se toliko podjebava… glede znamk… A si ga kupite zaradi značke ali zaradi uživanja v vožnji ?.. Servus

  14. Lani sem “rental” tako GS-a, kot tudi RT-ja. Iskal sem zamenjavo za mojega “Pegasa”. Oba, tako RT, kot GS – se peljeta odlično. Z vso tisto elektroniko in igranjem z nastavitvami je prav zabavno. Zabavno – ne pa nujno potrebno.
    No, ker je bila cena obeh – novih seveda – precej nad tistim, kar sem bil pripravljen odšteti, odločitve ni bilo.
    Pa sem spomladi “slučajno” naletel na enega R1150RT. 6 let 55.000km. Cena ugodna. Kupil.
    Suha teža je res občutna. Ampak samo – res amo v prvih nekaj dneh. Potem se človek navadi. Dejstvo je, da tak paket ne more biti peresno lahek. Kogar teža moti – ima druge opcije.
    No, že “stara” – krava se pelje fantastično. Moči in navora je povsem dovolj – za navadnega smrtnika. In za uporabo in rabo – kateri je tak BMW namenjen. Za dirke imajo drug model.
    Tako da …….
    Cena za novega – ki mi mimogrede oblikovno ni najbol “sedel”, je med 16 in 20 tisoč €. To pa ni več malenkost. In to je lahko prva in edina zamera. Ampak saj itak ni narejen za “ljudske množice”.
    Vsa dodana elektronika in sistemi – sploh glede “ZABAVE” IN KOMUNIKACIJ – JE RAHLO VPRAŠLJIVA?
    Jebiga….., če in ko se spravim na okrog – HOČEM BITI NA MOPEDU. Hočem vožnjo zaradi vožnje same, hočem slišati motor, hočem čutiti kako vibracijo, skratka – NA FURO GREM, DA NISEM VEZAN NA VSE VSAKODNEVNE tehnične pridobitve.
    Tudi interkoma v čeladi NE maram. Nočem. Tudi če je moja v sedlu za menoj, je vsaj tisti čas tiho, oziroma mora počakati do postanka.
    Tehnično ni pripomb – tudi na novega. Kaj pa je dodana vrednost – razen “liftinga” in nekaj elektronike, pa bo pokazal čas.