Niti še nisem tako star in spomini na najstniška leta so še vroči. Pri mojih slabih šestnajstih letih je bila “in” RS v Rossijevih barvah. Že rahlo kičaste barvne kombinacije, odlična oprema ter sloves ene najhitrejših “stopetindvajsetic” so ježili kožo tudi meni. A pri je nakupu prevladala avanturistična žilica ter debelina denarnice, zato je v garaži pri šestnajstih letih stala enduro sestra ETX.

125 pri 16-ih? Aaah, svoboda…

Ker se mi RS dopade že od takrat (resna konkurenca je edino Cagiva Mito), mi res ni bilo težko sestopiti z mojega nekajkrat močnejšega vozila na letošnjo aprilijino športnico. Za 2006 so jo konkretno prenovili in povzeli oblikovalske poteze litrske RSV. Neukemu opazovalcu se zlahka zlažete, da ima vsaj “šetsto kubov”. Nikjer namreč ne zasledim niti najmanjšega napisa 125?? Barabe italijanske – dobro vedo, o čem sanja mularija… 🙂
Aprilia je obračala poglede kamorkoli smo prišli. Čedno dekle na njej pred srednjo tehnično šolo – to je šele kombinacija! 🙂

Če kdo reče, da je tale Aprilia grda, ga bom kar okrog kepe. Lahko kvečjemu pripomne, da mu ni všeč – pa še to bo rekel zato, ker pač vozi Mito. Ali pa zato, ker je novemu lastniku nevoščljiv. Spredaj je ostro zašiljena, plastični deli so bojda oblikovani v vetrovniku. Zato tudi “spojlerji” ob straneh maske, ki uspešno odganjajo zrak stran od rok. Kralj živali na boku še povečuje prepoznavnost, majhen zadek se ostro zaključi z lučjo. Bela barva ji ugaja, res pa zahteva več nege (beri: čiščenja). Razred zase so platišča, podobna tistim, ob katerih smo leta nazaj cedili sline na prvih RSV 1000 R. Okvir in zadnja nihajka se bahata v sijaju poliranega aluminija, zavorni čeljusti pa v zlati barvi. Odlitki stopalk voznika in sopotnika – glede na celoto – izpadejo nedodelano – na njihovem mestu bi raje videl rezkane, so lepši…

Pri Apriliji vedo, da šestnajstletniki želijo čim resnejši motocikel, saj so se dovolj dolgo prevažali naokrog s skuterjem. Zato “ereska” ni majhna, zgledno požre tudi mojih 182 cm. Tesno mi je postalo le, ko sem pri prebijanju zvočnega zidu sključen lezel za vetrobran. Rdeč sedež je gladek in nagnjen naprej, zato vseskozi sili voznika v položaj “z jajci na kestlu”. Lahko si sicer pomagate tako, da se s koleni oprimete motocikla, a je pri lagodni vožnji to odveč. Za sopotnika je poskrbljeno s sedežem in stopalkami, a dekle vas mora imeti res rado, če jo mislite voziti na daljše izlete. Do mesta na sladoled – ni panike! Nerad priznam, da sem z njo (z RS-ko, ne s punco!) rad naredil kakšen krog čez mesto več, kot je bilo to potrebno. Všeč mi je, ker mularija ne skriva navdušenja in rada pogleda novo aprilijino stvaritev. Z večjimi motocikli je drugače – morebitni navdušenci včasih le prikrito in od daleč vržejo oko, češ, mene pa to niti ne zanima…

Tesno mi je postalo le, ko sem pri prebijanju zvočnega zidu sključen lezel za vetrobran.

In zdaj, dragi novopečeni lastniki izpita za kategorijo A do 125 ccm in do 11kW tisto, kar vas najbolj zanima – zmogljivosti. Ko je Aprilia predstavila prenovljeno raketo, smo vsi dobili nasmeh na obraz, da vsaj oni vztrajajo pri dvotaktni mašinci. Je že res, da so štiritaktniki varčni, lepo vozni, da potrebujejo manj vzdrževanja in da je sodček vsak dan dražji. Ampak kaj, ko dvotaktniki tako hudičevo letijo in se tako radi vrtijo proti rdečemu polju, obenem pa razveseljujejo še z rezkim zvokom. Žal je prihodnost visoko se vrtečih “zweitaktarjev” črna, saj inženirji izjemno težko ustvarjajo agregate z izpusti, čistejšimi od predpisanih. Zato na tem področju Rotax-ov agregat ne blesti, kot bi lahko. Da pa se ga seveda še “odpreti”.

Agregat, skrit za oklepom.

Ob zasuku ključa se na armaturki prižgejo vse kontrolne lučke, kazalec obratomera se zasuka tja do številke 12. Prikazovalnik hitrosti je digitalen, zaslon pa prikazuje še nivo hladilne tekočine, skupne in dnevno prevožene kilometre, uro, stanje baterije ter štoparico. Med funkcijami preklapljamo z levim palcem na gumbu, skritim blizu tistemu za trobljo. Če radi držite krmilo bolj na tesno, vas bo prej omenjeni gumb med vožnjo žulil v prst. Pred hladnim zagonom vklopimo stikalo čoka na levi strani in motor lepo steče. Za oživitev vročega motorja potrebuje pomoč ročice za plin in zaganjač kakšen zasuk več.

Vsevedna armaturka.

Motor lepo začne nabirati obrate, ko voznika preseneti luknja v moči med 5000 in 5500 vrtljaji. Zato je treba motor večinoma priganjati čez to območje. Potem je moči dovolj tudi za kakšno prehitevanje, a ne pričakujte preveč. Še vedno se spomnim, kako je potegnila starejša sestra, ko se je kazalec obratomera približal številki 8000. Testne Aprilie pa niti ni bilo smisla preganjati v višave, večinoma smo se vozili med 6000 in 8000 obrati glavne gredi v minuti. Večinoma se končna hitrost giblje okrog 120 km/h (odvisno od vetra, naklona, teže voznika), po ravnini se mi je povsem sklonjenemu za majhno masko celo uspelo dotakniti številke 139, po klancu navzdol pa tudi več, ampak prizanesite ji s takim priganjanjem.

Vozniku RS-ke pristoji enodelni kombinezon.

Tisto, kar bolj prijetno preseneti, je igrivost v zavojih. Poiščite cesto s čim več ovinki, če se le da, brez vzponov in zabava se lahko prične. Kar nekaj kilometrov sem rabil za privajanje načina vožnje s tako lahkim in – glede na ostale ki jih vozim – podhranjenim motociklom. Zaradi slednjega primanjkuje moči za izhode iz ovinka, zato je potrebno že v zavoj pripeljati s čim večjo hitrostjo. Tako sem le malenkost zavrl, prestavil stopnjo nižje in podrl motocikel v ovinek. To zaradi nizke teže poteka izredno lahkotno, prav tako so zelo hitre menjave smeri v zaporedju ovinkov. Hitrost v zavoju je zaradi dobre kombinacije okvir-vzmetenje-pnevmatike (ogrejte jih prej!) lahko izredno visoka, skoraj bi si upal staviti, da sem bil hitrejši kot z mojim šetsto kubičnim supermotom! Pri vožnji čez kratke grbine je opaziti, da je zadnji del vozila malenkost trši od prednjega.

Kids, do not try this on the road – parking first!

Čestitke Apriliji za odlične zavore. Prednjo lahko upravljamo z dvema prstoma in se brez težav zapeljemo po prvem kolesu. Začetnik naj si zato vzame čas in trenira zaviranje, v kritični situaciji bi znal biti stisk ročice premočan. Mularija, ste že kdaj pomislili o udeležbi na kateri izmed delavnic varne vožnje? In če boste zavalili debel milijon za motor, imejte v rezervi še nekaj denarja za dobro opremo. Vozniku RS-ke pristoji tudi enodelni kombenizon. Če se vam bodo nevoščljivci posmehovali češ, kaj pa rabiš tako opremo za stopetindvajsetko, se ne ozirajte preveč. Napake delamo vsi – dobra čelada in usnje lahko le dobro ublažita posledice.

Tisto, kar bolj prijetno preseneti, je igrivost v zavojih.
V dvoje do mesta na sladoled? Ni panike! Na morje na daljši dopust? Rajši ne…
Ko se je potrebno ustaviti v dosegu objektiva:)

RS 125 je porabila tam nekje od 5 do 6.5 litrov neosvinčenega goriva na 100km. Pričakovano glede na to, da jo je potrebno neprestano priganjati v visoke vrtljaje. Brez tiste luknje v moči pri 5500 vrtljajih bi znala biti številka tudi manjša. Da je treba doliti olje za dvotaktnike v posodo pod sedež (tam je skrito tudi orodje in manjši predalček), vas bo opomnila opozorilna lučka na digitalnem zaslonu, prav tako na nizek nivo goriva v rezervoarju. Pograjati je treba še napako na desni strani plastičnega oklepa, kjer je po prvih nekaj sto kilometrih razpokala barva.

Italijani so naredili lep in kakovosten motor, kateri zmore več, kot bo povprečen najstnik uspel izkoristiti. Bo pa frajer, o tem pa ni dvoma. In če so starši pripravljeni odriniti 1,15mio SIT za odlično spričevalo – zakaj pa ne? Pa srečno!

Night vision.

V času objave članka je bila cena motocikla Aprilia RS 125 pri zastopniku Avto Triglav d.o.o. 1.149.990 SIT (4606.59 EUR). Cena odstranitev blokad in namestitev novih delov, da agregat “zadiha s polnimi pljuči”, znaša od 125.000 do 150.000 SIT. V primeru odstranitve blokad tovarniška garancija ne velja več.

Kloniranje 🙂

Na testno vožnjo so nam vozilo odstopili pri podjetju Avto Triglav d.o.o., dekle pa so oblekli v trgovini Vomberger iz Britofa pri Kranju.

OCENA
Kapo dol pred oblikovanjem
Vozne lastnosti
Zavore in ostala oprema
Luknja v moči pri 5500 vrtljajih
Poraba goriva
Cena
Napaka na laku
Prejšnji članekPreizkusili smo: Avtomatsko sklopko Rekluse Z-Start
Naslednji članekTest: BMW R1200GS Adventure
Italijani so naredili lep in kakovosten motor, kateri zmore več, kot bo povprečen najstnik uspel izkoristiti. Bo pa frajer, o tem pa ni dvoma. In če so starši pripravljeni odriniti 1,15mio SIT za odlično spričevalo – zakaj pa ne? Pa srečno!test-aprilia-rs-125

45 KOMENTARJI

  1. Redno je pa res treba delat servise tle. Jst sm mel l. 2001 odblokirano in res nikamor ne potegne od 5-6k obratov, čeprav se mel tist preščipan. Od slabih 8k pa vleče super. Mal podatke popravit: poraba konstantno 5,5l/100km, mašina je ista (22KW), sam aerodinamika je rahlo boljša. Gre pa odblokirana po cca. 15, 20k km dobrih 160 km/h. Kar gre več, so pa že problemi pri vzdrževanju. Drgač pa men osebno ne sede tale digitalni števec, mam rajši “cagr”, je bolj pregleden.
    LP

  2. …. seveda vozim TUDI kolo in izpit zanj sem naredil kakih 40 let pred rojstvom večine oboževalcev tele aprilie, izpit za motor pa kakih 30 let prej in seveda vozil vse sorte motorčekof z Valkyro na čelu … vse to pa samo v vednost nekaterim, katere to tako neznansko zanima. Definitivno pa vse tole nima nobene veze s tem, da je motor nadgrd in bo tak ostal dokler bo na cesti, ne glede na to kakšen motor bom vozil ys. A je tko?
    :-))))))))

  3. sej pa ne morte pričakovat da bo pod nizkimi obrati “vlekla”. To je še vedno 125-ka. še moja 9-ka je do 4 tisoč kot pokvarjen motor. zato pa se jim reče : CESTAKI!
    če pa bi se radi vozli po mestu mimo kafičev s speljevanjem, potem pa bolše da si kupite kakšnega ki ima obratomer tja do max. 8 rpm.

  4. To so pa res zadeli. glede estetike je res bomba. sam mašina je že 100 let enaka. Za začetnika je še premočna sam če hočeš res kaj od nje moreš dat vsaj 300000sit zraven za en ustrezen izpuh, drugi bat in glavo pa elektroniko, da o uplinjaču ne govorimo. Če ne pa res lep motor. še lepša pa punca:), ki sedi na njemu kdaj bo pa kak test od nje objavljen:) se hecam

  5. Glede motorja pa ni problemov tako kot pravite nikateri. Če kopujete v mariboru ni čudno da se kvari ker so itak sami da ne rečem kaj…
    Na zaslonu mi posveti ključek ki pomeni da je treba naredit servis. In ni drugega dela znjo kot to da jo zapelješ na servis.

  6. No tolk da povem tistim ki šinfajo ta motorčk… tud jest osebno ga imam, z nim nimam nbenih problemov, peleš na servis, se zmane ole, svečka, redmo pucaš-mažeš ketno nalivaš kvalitetno olje, pred vožnjo ugreješ in čao =) tko… zj pa tisti k ne znajo z nemu delat pa jim ribajo… so pa sami krivi ne italjani… kaj a pol RSV4 ni vrhunski motor?? se neb podpisov pod tole noben pomojm, saj tisti k vejo kašna je rsv4 po testu 🙂 pač motorčk je ubčutliv če je navit… tko k mito.. a to pa ne more crknt poj a kva?? delat z motorjam levš kot s ženo in je to to.
    Pa lep pozdrav vsm pametnjakovičm k bojo flajmal moj komentar =)

  7. Se podpišem pod Rage1337 izjavo
    Meu sm ta motorčk nov letnik 2007, vozil sm se z njim do konca 2009 naklepal sem pa 12k km. Z rednimi servisi in vzdrževanjem, ne navijanjem mrzle mašine – nisem mel problemov z motorjem. Nisem pa nič odblokiral. Tko da priporočam, je supr motor za 16 let starga mulca.
    pa srečno 🙂